יום חמישי, 4 בפברואר 2016

מהן הסכנות עם שערים חשמליים?

ההתקנה של  שערים חשמליים יכולה להקל מאוד על החיים של רבים מאתנו. השער החשמלי ניתן לשליטה מרחוק, יכול להגן היטב על המתחם שבו אנו עובדים או גרים, ומעבר לכך הוא אף יכול להיות יפה ומעוצב ברמה גבוהה מאד. עם זאת, אסור להתעלם מאחד מההיבטים החשובים ביותר בתפעול של השער, והוא ההיבט הבטיחותי. כמו כל מכשיר חשמלי, גם השער החשמלי טומן בחובו סיכונים מסוימים, אם לא מקפידים על תחזוקה ראויה. אז על אילו סיכונים מדובר?

כמה סיכונים אפשריים בשער החשמלי

שערים חשמליים

       זיהוי לא נכון - באופן כללי, שערים חשמליים תמיד יהיו מצוידים ברכיב תקשורת מיוחד, שנקרא עין פוטו אלקטרית. מרכיב זה יכול לזהות מתי יש אדם/רכב בסביבה של השער, וכך הוא לא ייסגר עליו אם הוא פתוח. כאשר מרכיב זה מתקלקל, יש כמובן סכנה שמא השער ייסגר באופן שאיננו מבוקר והדבר עלול להיגמר בתאונה. כדאי לשים לב אם המרכיב מתחיל "לזייף" לפתע ולתקן אותו במהירות לפני שיתרחש אסון.

       עיצוב מתאים לשער - יש עיצובים מסוימים של שערים חשמליים שיכולים להיות יותר מסוכנים מעיצובים אחרים. כך למשל יש מי שמעדיף לעצב את השער החשמלי שלו עם סורגים. זה אמנם עיצוב יפה מאוד בחלק מהמקרים, אך הוא גם נחשב למסוכן יותר, משום שבתוך הסורגים עלולים להיתקע איברים שונים בגוף האדם, ובמיוחד של ילדים. שערים שהם סגורים לגמרי וללא חורים מבחינה זו, יהיו בטיחותיים יותר.

       המבנה של השער - גם מבחינת המבנה של השערים, יש מסוכנים יותר ויש מסוכנים פחות. כך למשל שערים חשמליים נגררים נחשבים ליותר מסוכנים - כי הגרירה על הקרקע עלולה ליצור חיכוך גבוה יותר, ובתחזוקה לא נכונה זה עלול לגרום לתאונה. מהצד השני תחזוקה נכונה כמובן תמנע את הסיכון הזה.

לעקוב אחרי הוראות הבטיחות


חשוב להבין שכל עוד מקפידים על תחזוקה מתאימה לשער, ושומרים על כל הוראות הבטיחות של תפעול השער, אין סיבה שבאמת תהיה תאונה. בכל הארץ משתמשים בשערים חשמליים ובכל זאת רמת התאונות היא נמוכה יחסית. על כן - פשוט עשו שימוש נבון בשער, שמרו על המרכיבים שלו - ושמרו על עצמכם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה